söndag 23 februari 2014

Nu börjar det synas...


Ja, nu tycker jag att jag börjar få lite hum om hur den blir, den här sjalen. Tror (hoppas?) att proportionerna blir bra, det turkosa/ljusblå garnet är slut och nu blir det marinblått för hela slanten. Har ett nystan till av det, så det borde räcka! Den är ju inte superstimulerande att sticka bara den här, men jag tror att det blir fint i slutändan.

Men då finns det ju (mentalt!) utrymme för att göra något annat samtidigt - så länge jag inte väljer något jätteroligt, för då kommer sjalen ovan att bli liggandes som ett UFO. Och därför funderar jag på om jag inte ska börja på en SÅN HÄR också idag... Tycker den ser rolig ut, och himla gosig! Och jag har varit sugen ett tag på att lära mig mera virkningstekniker. Detta ser inte så värst avancerat ut, men lagom kul tror jag. Har ett supergosigt garn jag köpte för några veckor sen i bara 4 nystan, så jag har funderat en del på vad jag ska göra med så lite garn. Det kan ju passa till denna, även om det är opraktiskt vitt! Men vad 17, man kan inte alltid vara praktisk!


1 kommentar: