söndag 3 januari 2010

Först ut 2010!



Först ut är 2010, en röd mössa i Eskimo och ett par röda virkade vantar! Jag har alltså använt detta mönster, men stickat st L fast med stickor 6... Den blev fast och varm och åker inte ner över ögonen när man minst anar det! Vantarna utgår från (men inte så mycket mer eg) samma mönster som de andra jag gjort i december, fast dessa har jag medvetet virkat väldigt löst och gjort skaftet några cm längre. Och ingen stickad mudd, då förstås. "Måltavlan" i vitt restgarn, skulle egentligen bli en spiral, men jag var ofokuserad (kollade TV samtidigt) och upptäckte för sent att jag gjort en cirkel istället. Och min erfarenhet är att det inte blir bra att repa upp med eskimo, det blir bara fibrer kvar och ser fult ut.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu, och jag känner mig lite vilsen. Brukar alltid ha något projekt på gång som jag bara väntar på att få börja med, men inte nu. Jag har mängder med restgarner och småsnuttar, och egentligen borde jag göra något av det. Men vad? Så resten av kvällen får gå till att leta mönster tror jag. Har ju bland annat några nystan alpacka som jag skulle vilja göra något av. Eller kanske att jag gör ett nytt försök med mönsterstickning i flera färger? Hm.

Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar