lördag 25 februari 2012

FO White & Soft



Nu är jag klar med sjalen, och jag är jättenöjd med den, det blev kanonbra med detta garn! Jag har inte blockat den som synes, och tänker inte göra det heller tror jag, för jag gillar när den är lite så här... "tjock"? Och så tycker jag inte att den behöver bli längre på längden så att säga. Jag är himla nöjd med att den liksom blev lite vågig i kanten. Jag avslutade med ett varv med fastmaskor runt kanten, och för att förstärka "tipparna" så stickade jag också några extra luftmaskor längst ut på "tipparna".

Mönster: South Bay Shawlette, ett Lion Brand Yarn-mönster, finns på Ravelry. Min mäter 210 cm x 85 cm, oblockad då.
Stickor: Nja, inga stickor denna gång, virknål nr 7.
Storlek:  Så långt som 7 nystan räckte, sen virkade jag kanten med ungefär hälften av det åttonde nystanet.
Svårighetsgrad (för mig): 1 av 5. Om man precis har lärt sig virka och vill göra en sjal, är detta mönster perfekt, för det är två olika varv som upprepas hela tiden och det är superenkelt. Och så finns det ett diagram, jag fördrar mönster med diagram framför mönster i text (vilket är märkligt eg, för i vanliga fall har jag en "blind fläck" i min hjärna för just diagram). 
Nöjdhetsgrad: Definitivt 4 av 5.

Nu gör jag omedelbart en till fast i cerise till en av döttrarna, detta garnet känns nästan som mjuk bomull och kli finns inte på kartan, så därför godkänns det till halsdukar/sjalar i denna familj!

5 kommentarer:

  1. Ohohoho, det var snabbt jobbat! SNYGG! Perfa vårsjal, jag tänker till midsommarkvällen över festklänningen? Förstår att du är nöjd! :-)))) Superfärg också på sjal nr2!
    Jag har också fått en del färdigt, men allt måste blockas, och dessutom blev det inte 10/10 som din sjal, utan mera 7/10...
    Är lite mörkt här för tilfället. Har en kajko-hjärna som inte förstår att uppskatta allt man har som är bra, utan osm fokuserar på ledsamheter. Ha en mysig söndagskväll!

    SvaraRadera
  2. Supersnygg den ska du vara helnöjd med!

    SvaraRadera
  3. Nu när jag inte får småäta på kvällarna framför TV:n så kommer jag behöva sånahär projekt.
    Om jag köper garn, kan du vara en raaaaring och visa på lördag?
    Tror jag sett beskrivningen, men inte riktigt fattat den (newbie...)
    Kram

    SvaraRadera
  4. oooh vilken härlig , den passar bra till lite kyliga vår/sommar dagar! Visst har du gjort någon grön härlig sjal oxå ? Är det samma mönster ? Hur som helst jättesnygg håller med om att den ser bra ut oblockad. Vitt är snyggt alltså!

    SvaraRadera