lördag 12 december 2009

Det lackar mot jul



Förra fredagen bakade jag lussebullar på kvällen, fick sådan lust bara! De är snart slut, och det tror jag aldrig har hänt förut - men det beror nog på att jag denna gång bakade utan saffran! Det är gott med en saffransbulle, men sen vill då inte jag ha fler i alla fall, är inte förtjust i det. Och det har tagit några år att inse att jag faktiskt inte måste ha saffran i mina lussebullar!

Annars har här tillverkats vantar.

Små vantar. Till lilla Bus.


Virkade vantar. Till mig!


Visst är knapparna fina! Jag blev helt förälskad i dem, bilderna gör dem inte rättvisa (sunkigt inomhusljus).

Lila-vinröda vantar. Till min svägerska som fyllt år, tänkte jag.


Och nu när jag stängt ner här, ska jag göra ett par svarta till min Ella, med ett par snygga, knalliga knappar på, bild kommer senare!

De virkade vantarna är gjorda i eskimo med virknål 7. Jag tog fram ett Dropsmönster när jag skulle göra vantarna, men har inte följt det förutom att jag tog antalet maskor att börja med.

De små vantarna har jag stickat i Järbos Raggi, efter detta mönster. Rundstickor 3,5 och 4,5.

3 kommentarer:

  1. Tokfina vantar du gör. Gillar skarpt!!
    Och Vilske-Kleva ligger på Mössebergssluttningen norra sidan, ca 1,5 mil från Falköpiing.

    SvaraRadera
  2. Sååå fina vantar!
    Tack för grattiset :-)
    Hoppas du får vinna garn snart du med. Men att ha tur i kärlek är inte fy skam det! :-D

    SvaraRadera