söndag 23 maj 2010

Projektredovisning - eller nåt!

Jaha, så var den klar då. Och nu då??? Lite så har det faktiskt känts, det har varit så roligt att göra den, att jag blev lite vilsen när den var klar. Hade inte ens något nytt projekt på gång, alltså något större, roligt projekt - småprojekt har man väl alltid menar jag... :-)

I alla fall, så här ungefär såg bilden i mitt huvud ut inför projektet (någon mer än jag som "drabbas" av inspiration strax innan sömnen infinner sig, eller strax efter uppvaknandet??? då gäller det att bara grabba tag i det som ligger närast och rita eller skriva!). Och det var ju inte så här första försöket såg ut heller, jag har ju tagit lite omvägar...

Bilden i mitt huvud stämde ganska bra med resultatet, tycker jag (vilket förvånar mig jättemycket!!!):


Mönster: Koftans Kofta och bilden längst upp. Jätteroligt, och lätt, och skoj, och jäklarns, jag kan ju nästan själv!!!

Garn: Drops Nepal, färg 1101 dvs vit, och garnåtgången var drygt 13 nystan, ca 650-680 g skulle jag tro.

Stickor: KnitPro rundsticka med lång kabel, 4,5 och 5,5.

Knappar: Vita pärlemor, det gick åt 13 st (fast än så länge saknas det en, pga felräkning...)

Och jag måste säga att jag är jättenöjd med hur det blev till slut... Har till och med börjat fundera på nästa projekt... Något som detta kanske, också med Koftans Kofta som utgångspunkt...


9 kommentarer:

  1. Härligt att du känner dig nöjd! Den ser så somrig och fin ut!

    SvaraRadera
  2. hej blenda snygg kofta!
    du vann det svarta dalahästhalsbandet hos mig
    mejla din adress till mig så kommer den på posten
    info@marianaskeramik.se
    grattis! mariana

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Känner igen den där känslan när något man gillat tar slut. En bra bok eller en rolig stickning, man blir lite tom och får lite abstinens. Och då gör jag precis som du funderar på idéer när jag egentligen skall sova...

    SvaraRadera
  4. Superfin! UTAN "riktigt" mönster, utan enligt ditt eget huvud, vad roligt! Ett FO att fira!!! jag köpte lila Nepal häromdagen, 16 nystan, det var ju rea...

    SvaraRadera
  5. Men så fiiin! Du ska vara fantastiskt nöjd!En härlig sommarkofta/kavaj blev det ju och som föddes i ditt huvud.Härligt!

    SvaraRadera
  6. Superfin kofta!

    ...och så roligt att den blev så lik din skiss i början! Alltid glatt överraskande när sådant händer tycker jag!

    SvaraRadera