onsdag 22 juni 2011

Liten Söt-Nöt

 







Liten Söt-Nöt var nöjd med tröjan, särskilt med den lilla blomknappen tror jag! Den är dock lite stor, men så är det ju st 4 år typ, och Söt-Nöt fyller 3 i september... Jaja, då har hon något att växa i!

Mönster: Järbos Pippitröja har jag utgått ifrån, men jag är lat och stickar runt på rundsticka...
Garn: Järbos Fuga, 50/50 ull/akryl. (Ett favvogarn till saker till barn - kliar inte, och tvättas i maskin.)
Stickor: Knitpro nr 3 och 4, rundsticka och strumpstickor till armarna.
Storlek: 4 år.
Svårighetsgrad (för mig): 2 av 5.
Nöjdhetsgrad: 4 av 5 tror jag, roliga färger den här gången! Och resultatet blir det förväntade, har lite rutin de här pippitröjorna nu kan man säga... De är rätt tacksamma att ge bort också.


Nu prövar jag att virka en sjal, jag blev så inspirerad av en kollega som hade en jättefin vit bomullssjal till sommarkläderna. Skitsnyggt med vitt, men JAG kan inte ha vitt mot ansiktet så, skulle smutsa ner den på 20 minuter med mitt smink... Så det blev en ljust limegrön färg (mer åt lime än åt mintgrön, tack och lov). Jag är inte säker på att jag kan ha den här färgen heller, jag kanske blir lätt grisskär i den? Men på bilden i mitt huvud, har jag en snygg vit blus på mig och min nya fina sjal och jag är inte grisskär! Får se hur detta blir, jag har börjat med ett mönster från Lion Brand, South Bay Shawlette (Ravelry-länk). Jag har redan memorerat mönstret, så då måste det ju vara superlätt!

Jag planerar inte att blogga mer innan midsommar, så därför passar jag på att önska alla en härlig ledighet och trevlig midsommar!
/Blenda

8 kommentarer:

  1. Åh så söt liten söt-nöt är! Och vad "fräsch" tröjan är...sommarfräsch.
    Ha en skön midsommar!

    SvaraRadera
  2. Inte lat utan smart! Jättefin tröja och söt modell. :) Roligt med alla färgränder.

    SvaraRadera
  3. Jag säger som Tina. Du är inte lat utan smart, och dessutom blir det ju mycket snyggare!
    Tröjan blev jättesöt, så charmig på ett litet charmtroll! Lycka till med sjalen!

    Ha en skön Midsommar!!

    SvaraRadera
  4. så underbart fin tröja, ha en skön midsommarhelg

    SvaraRadera
  5. Både tröjan och lillflickan ser ut som godis! Schysst! Och ha en trevlig midsommar så här lite sent om sider. Själv ligger jag nedbäddad efter en dag av hysterisk förnedring: små grodorna-dans med lillapan. Snart blir han större och då slipper jag dansa... :-)))
    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Hihi, precis vad jag också har på stickorna, en Pippitröja till en liten treåring. Hon vill ha den som Pippi har den, ner över knäna så jag hoppas att den blir lika bra som din. Jag stickar också på rundsticka, såklart!! Hur gjorde du med ärmarna? Strumpstickor?
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Läs ordentligt, Mia så står det klart och tydligt; Ärmarna på strumpstickor! Läs ordentligt!

    SvaraRadera
  8. Hej! Såg du hade en fråga ang. Barcelona. Det går att prata engelska men det är inte alla som förstår....men med kroppsspråket går det ganska bra. ( Läste lite spanska och franska för typ 20 år sedan , konstigt nog kunde jag förstå några ord ibland som hjälpte mig lite )
    Om ni är intresserade av att hyra hotelllägenhet för fyra kan jag rekomendera där vi var. 5 min från Placa Catalunya och La Rambla.Hör av dig så kan vi prata mer i så fall :-)
    Pippi är söööt ! både flicka och tröja

    SvaraRadera