söndag 13 november 2011

Halsduk i "false fisherman's rib




Idag har jag fotat Ellas halsduk, passade på när vi var på julmarknad med min lillasyster och systerdotter!

Mönster: Mönster och mönster, mer av en instruktion i form av ett youtube-klipp!
Garn: Drops Alaska. Trevligt att sticka i, nu återstår det ju att se om hon klarar av att ha det mot halsen/ansiktet, hon är liksom jag lite kinkig med stickigt garn. Det gick åt 8,5 nystan tror jag.
Stickor: Rundsticka nr 8! (Jag stickar allt som går på rundsticka, för det är mycket behagligare att slippa långa pinnar som sticker ut...)
Storlek: Lagom! Hon ville ju ha den ganska lång, så den är väl typ 2,5 meter eller nåt. Eller, vette 17 förresten, jag har ap-dåligt ögonmått, så det där får man nog ta med en nypa salt...
Svårighetsgrad (för mig): 1 av 5. Lätt som en plätt, när jag väl funderat ut hur många maskor jag skulle ha!
Nöjdhetsgrad: 5 av 5. Jag tycker den blev jättefin, och för första gången EVER gillar verkligen Ella något jag gjort till henne. Den blev som vi båda tänkt, är väl där vi falerat tidigare, vi har haft olika bilder av hur slutresultatet ska se ut. Och så var den rätt rolig att sticka!
 
Och så avslutar jag med en bild på Lilla Bus, som ville rida, och definitivt inte på den lilla ponnyn, den stora skulle det vara!
 
 
Ha en bra vecka!  /Blenda

3 kommentarer:

  1. Vad fin halsduken blev! Perfekt att gosa in sej i nu i novemberkylan. Håller med om att rundstickor är bäst till allt, själv använder jag inga andra stickor längre.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin halsduk, vilken lyckligt lottad syster! Och fransarna, ger en väldigt proffsig touche! Är "touche" rättstavat, är det franska? Jag och franska... Hej och hå. Gillar lilla bus, klart att det skall vara den stora hästen. Sikta mot stjärnorna typ! :-)
    Mitt hår är lustigt. I mitt sinne är jag blondin, men uppenbarligen inte på bilderna. Och håret blir mörkare och mörkare på bilderna; solen, ljuset? Så som jag ser ut i håret på den sista bilden, vill jag absolut inte kännas vid. Grrr.
    Vad är ditt nästa projekt nu? Nyfiken i en strut...
    Må så gott i veckan

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig halsduk! Det ska vara långt! Så att man kan vira flera varv och få den där mysiga känslan runt halsen! / Annika

    SvaraRadera