söndag 16 februari 2014

En annan sorts ränder...

Jag dyker för glatta livet med min "Diving in", och har nu börjat med den modifierade rätstickningen. Det blev genast lite roligare, nu när det händer något. För även om rätstickning är superfint, så är det inte så himla roligt när det inte händer något... Jag stickar med stickor nr 3, och egentligen skulle det vara trevligare att byta till 3,5 eller 4, för det blir ganska hårt (jag stickar hårt), men eftersom jag vet att detta garnet blir väldigt mycket "lösare och fluffigare" när det är tvättat så får jag stå ut till dess! Det är ganska spännande ändå, för jag måste säga att jag inte riktigt har koll på hur sjalen kommer att bli. Jag vill inte att mittenpartiet, det randiga, ska bli alltför brett; när jag kollat på andras projekt på Ravelry så tycker jag att det är finast när det är balans mellan partierna.
För övrigt så har det varit en lugn helg, blir lätt så när man avslutat veckan med flera dagars huvudvärk som inte vill ge med sig. (Det har ju varit både fullmåne och blåst, två tillstånd som var och ett för sig lätt ger mig huvudvärk.) Men eftersom jag är en soffpotatis av rang, så har det inte varit särskilt betungande med en lugn helg, om jag säger så...

5 kommentarer:

  1. Helt ärligt, de bästa helgerna är nog de som man tillbringar i soffan. Tyvärr är de inte så vanliga, slapparhelgerna.

    SvaraRadera
  2. oj oj vilket tålamod....snygg den blir!

    SvaraRadera
  3. Fint och mjukt kommer det bli. Hoppas att di. Huvudvärk är kurerad nu när veckan börjar igen

    SvaraRadera
  4. ser riktigt spännande ut, hoppas skallvärken släppt, här har jag nog haft en alldeles för lugn helg för det gav mig huvudvärk

    SvaraRadera