tisdag 9 mars 2010

Och nu då?


Förra veckan var jag helt däckad i vad jag tror var influensa, och jag orkade inte ens sticka under ett par dagar. När jag sen väl orkade det, då var jag tvungen att göra något enkelt och "icke betungande", vilket resulterade i att jag efter lååååååååååååång tid gjorde klart denna halsduksgrej som Ella beställt (före jul tror jag... sa ju att det var lång tid sen). Den är gjord i Järbos Molly, mycket märkligt för jag gillar inte rent akrylgarn, men jag tror faktiskt att det är jag som har köpt det. Säga vad man vill, men det är jäkligt mjukt och verkar inte ludda, vilket jag tycker är väldigt viktigt på ett plagg som man har nära ansiktet. (Avskyr att få ludd från sjalen/halsduken i läppglanset, eller i ögonfransarna... Brrrrrrrr!)

Sen, när jag piggnade till lite i helgen, började jag på denna väst-topp-aktiga sak. Jag stickar i Järbos Raggi, men mönstret är skrivet för Drops Alpacka. Och jag kommer definitivt inte att sticka den med volanger - jag är ingen volang-tjej...

Och det är vad jag håller på med nu, när jag inte hostar. :-D

2 kommentarer: