söndag 20 mars 2011

JIHOOOO, nu är det vår!!! och Carros tröja...







Det snöade här i, var det torsdags?, och vi deppade nästan ihop. Nu har all den nya snön smält bort, och även en del av den gamla skitiga som fortfarande ligger kvar i krympande högar. Och det gör oss jätteglada!

Och det är också roligt att Carros tröja nu är klar! Den är gjord efter Tank Koftas Uppifrån och ner-beskrivning (som jag gillar jättemycket). Garnet är Drops Andes, och det var fantastiskt trevligt att sticka med. Och det gick som sagt fort med tjocka stickor! Hon är nöjd med tröjan, passformen är ju nästintill perfekt eftesom vi har provat ofta. Och jag är också nöjd, och jag gillar verkligen mosstickning, det blir fint! Och i detta fallet väldigt bra och förlåtande också, eftersom ökningarna i raglanen inte är helt jämnt gjorda. Tröjan är helt liksidig, både inifrån och ut, och fram och bak, och halsringningen var beställd som "lite båtformad, men inte för mycket" och det är väl ungefär så det blev tycker jag. Svårigheten i detta projekt var nog egentligen att vi inte hade bestämt innan riktigt hur den skulle se ut, förutom halsen då, och att det skulle vara mosstickning. Så hur det sen blev har beslutats utifrån senaste provningen liksom.

Mönster: Koftans kofta.
Garn: Drops Andes.
Stickor: Knitpro nr 8, rundsticka och strumpstickor till armarna. (Jag har inte haft någon tunnare sticka till halsen utan körde med samma rakt igenom.)
Storlek: Carro är storlek xs, så det är väl det på tröjan då...
Svårighetsgrad (för mig): 2 av 5.
Nöjdhetsgrad: 5 av 5 tror jag, för oss båda!

Nu ska jag strax gå på keramikkurs! (snacka om område med stor, jag menar STOR förbättringspotential...)
/Blenda

7 kommentarer:

  1. Raglanärm, snyggt!
    Mosstickning, snyggt!
    Halsringningen,snyggt!
    Enkelheten, snyggt!

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg tröja på en härligt skuttig tjej!

    SvaraRadera
  3. Fin tröja och fin tjej! Och härligt med vårsol (även om vi haft dimma idag), snön som kom vart snabbt borta och nu känns inte våren långt borta!

    SvaraRadera
  4. Snygg tröja! och det låter spännande med keramikkurs... känner mig faktiskt lite avis. :))

    SvaraRadera
  5. Åh så snygg kofta! Jisses vad du kan!

    SvaraRadera
  6. Jättefin!sitter som en smäck. blir lite avundsjuk på din keramikkurs, låter kul. Det var bra länge sedan som jag gick en sån kurs.

    SvaraRadera
  7. Supersnygg! Och egen desig, förstår att du och dottern är nöjda och glada! Hoppas det gick bra att röja källaren. Har inget emot spindlar i Sverige, där jag vet att de är ofarliga. Hoppas du överlevde iallafall ;-) Jag håller på att blocka min gråa kofta och skall precis börja med ärmarna. Det går lite långsamt just nu tycker jag. Må gott i vårsolen med din fina och hoppiga tjej!

    SvaraRadera