fredag 12 augusti 2011

Stockholm, Stockholm, min Stockholm Scarf

Finally done!



Mönster: Stockholm Scarf, av KnittedblissJag gjorde min med färre maskor än i mönstret, jag tror jag hade 203 maskor totalt. Den blev alldeles lagom stor så här.
Garn: Drops Alpacka.
Stickor: Rundstickor nr 3,5. Till avmaskningen använde jag först en 5,5-sticka, men det blev för tajt, så jag tog en nr 8 till slut (!).
Storlek: Lagom.
Svårighetsgrad (för mig): 1 av 5. Tror att det blev lättare för att jag precis innan gjort falska flätor, lite samma princip.
Nöjdhetsgrad: 5av 5. Jag blev jättenöjd med den, jag gillar särskilt att den är flexibel och liksidig, det spelar ingen roll vilken sida som är utåt. Färgen är toppen, tror den kommer att vara väldigt användbar framåt hösten/vintern. Men dit är det länge!

8 kommentarer:

  1. mmm dit är det länge :) Verkligen jättefin!

    SvaraRadera
  2. Åh så vacker den är - läcker färg. Den kommer att värma gott när den "frostnupna" tiden kommer, men det ska vi inte tänka på nu
    ;-)

    SvaraRadera
  3. Vilken jättesnygg krage/tub! Den ser verkligen supermysig ut och jag tror också att su kommer att få stor användning för den :-)

    Tack också för din krya-på-dig-hälsning på min blogg, den värmer :-)

    SvaraRadera
  4. Tjoho där!
    Vilken härlig sjal det blev! Härligt mjuk antar jag! Och ja, det kommer kallare tider, men jag hoppas alltid på en rejält lång brittsommar!
    Nu har jag beställt och fått Den amerikanska mardrömmen, tänkte läsa den och bli ännu mera arg! :-))) Läste Backlash för ett antal år sedan, och ja, man blir ju alltid rejält irriterad. Har varit ute och rest lite grand runt om i Sverige, och så när jag kom hem så hade JAG fått reklam för hemstädning. Det var reklam direktadresserad till moi! Skulle aldrig nappa på det, även om jag gått i tankarna att skaffa hem-städhjälp. Grrrrr. Jäklars vad det finns kvar att göra vad gäller jämställdhet. Stooort problem med alla som inte förstår det.
    Du, tittade närmare på min mattfransborste-kartong. Figuren på utsidan ser inte ut som en kvinna, utan snarare en man som städar, eller lite unisex? I vilket fall har du helt rätt i din anmärkning, hXn gör misstänkta rörelser med både armar och ben. Jag tror att jag nu hamnar på SÄPOs lista över högerextremistiska bloggar :-)))))))

    SvaraRadera
  5. Tack!
    Ja, ibland måste man nog dyka in i något som är lite farligt för att komma vidare i livet ;-)

    SvaraRadera
  6. Jättefin! Sugen på att göra en själv, hur mycket garn gick det åt?

    SvaraRadera