lördag 17 april 2010

Mössa, jo men!

Som utlovat, bild på gårdagens färdigställda projekt. Stickor och garn är samma som för jordgubbsmössan.

Nu ska jag bläddra igenom mina mönster efter ett på en kofta/tröja till lilla Bus, tänkte jag skulle använda det gröna garnet från den misslyckade toppen...

Annars har delar av dagen tillbringats på jourcentralen med yngsta dottern, som landade olyckligt under uppvärmningen inför gymnastikföreningens årliga uppvisning. Närmare bestämt rätt på svanskotan... Hon har ont, men lyckligtvis verkar det inte vara brutet eller någon spricka i alla fall. Nu hoppas vi bara att allt läker som det ska och att hon kan vara med på RM i Uppsala i juni. Själv är jag helt slut, det är ansträngande att ha barn som skadar sig eller är sjuka. Jag är hellre sjuk själv...

/Blenda

3 kommentarer:

  1. va fint med en mer pastellig variant! krya på lilltjejjen! vet vad du menar med att hellre själv vilja va sjuk.... :-/

    SvaraRadera
  2. Vad produktiv du är! Jordgubbsmössan är super, även barnen verkar gilla modellen, vilket är kul. Mössor har ju en tendens att fara av ett litet huvud.
    Vad skönt att det gick bra ändå på sjukhuset. Jag vet hur det är, och känner igen detta med att man hellre skulle ta all sjuka och alla undersökningar själv. Med tre apor har jag nästa klippkort på barnakuten...

    Atickningsmässigt får jag inget gjort, har haft ont i händerna och tvingats ligga lågt. Men det hindrar ju inte att man, precis som du, drömmer om nya projekt och köper mera knark, förlåt, garn. Har en ny sändning på G från London, Rowans tjockare felted tweed. Får se nu när flygplanen börjar flyga igen...

    Simma lugnt! :-))))))

    SvaraRadera