lördag 30 oktober 2010

Trädgårdspersonalen och mössa!

Idag har jag haft hjälp med att röja i trädgården av dessa två tok-fransar. (De var för övrigt jätteduktiga, vi fyllde trädgårdstunnan med löv, äpplen, kvistar och annat bôs. Hoppas vi inte får skäll av sopgubbarna nu bara...)

Carro har på sig mitt senaste FO, en mössa som var jätterolig att sticka, så det blir nog någon mer. Den här bruna gjorde jag eg till mig själv, men den passade inte mig alls. På Carro funkade den däremot, även om varken jag eller hon nog skulle valt brunt till henne.

Mönstret kommer från Garnstudio/Drops, liksom garnet som är Nepal. Jag har stickat med stickor 4,5 och 5 tror jag bestämt (den blev klar för över 1,5 vecka sen, men jag och Carro har inte träffats med mössa och kamera närvarande, i dagsljus sen dess...).

3 kommentarer:

  1. Fiin! Har inte provat att sticka i Nepal det här verkar vara ettlagom stort projekt att börja med !

    Borde också röja i min trädgård .....suck!

    SvaraRadera
  2. Vilken jättesnygg mössa! Även om den är brun ;-)

    SvaraRadera
  3. Superfin mössa! Jättefint mönster, svårt? Hörde att den tjockare resp tunnare varianten av Nepal inte kommer förräns till nyår... Vilken härlig trädgårdspersonal du har, ser väldigt energiska ut :-))) Blev nyfiken på din roll på jobbet, varför skulle stickning krocka med deras bild av dej? Nyfiken i en strut! :-)))

    SvaraRadera