lördag 10 oktober 2009

Höstlördag

Idag har jag och mina tjejer varit ute på höstmarknad (en snabbis bara, mest för att köpa chokladtoppar med och utan kokos, samt marknadsmarmelad, till deras ömma fader...), gjort veckohandling samt varit på fotosafari! OCH JAG HAR HITTAT MIN KAMERA! YES!!! Jag visste att jag lagt den på ett jättebra ställe när vi flyttade, men frågan var ju VAR. Idag stod jag och beklagade mig för att jag snart måste gå ner i källaren för att leta igenom alla lådorna som är kvar där, när min Ella fnissar och säger "vänta lite". Sen går hon in och hämtar den i sin kameraväska... Herregud, hon MÅSTE ha hört mig nämna det under de sista två månaderna! Men hon är ju strax 14 år, så jag får väl skylla på att hon är tonåring och därmed har öronen halvt avstängda när hennes ömma moder talar. Tydligen.



I alla fall, jag har ju faktiskt gjort klart pippitröjan nu. Och av resterna blev det en liten mössa också, med ca 70 cm garn tillgodo... :-) Och nu ligger den och torkar, och det blev nog rätt bra, tror inte att det blir något problem med storleken längre. Kommer inte ihåg att det blev sån skillnad på garnet/storleken sist jag stickade den här tröjan, men nu var det ju i alla fall väldigt bra eftersom jag var orolig att den skulle vara för liten.

Och så måste jag ju visa ett klotter som jag kört förbi många gånger och som sååå talar till mig! Jag tycker att det är så gulligt (inte snuttegulligt, utan så där så jag blir varm inombords) och jag blir så nyfiken på vem som skrivit det... Idag passade jag på att fota det, med min kära kamera, när vi ändå var ute och fotade.


1 kommentar: