måndag 23 maj 2011

Usch.

Nu ska jag blogga ett FO, som jag inte tycker om och inte kan hitta något endaste försonande drag hos alls.

Möt AKRYLKOFTAN.



Mönstret och garnet kommer från Svarta Fåret, och jag inser just att jag inte har särskilt mycket erfarenhet av Svarta Fåret, kan inte ens komma på något jag stickat i garn från Svarta Fåret nu...? Eller? Ja, i alla fall, det är denna kofta jag gjort.

Det är garnet Maja, som alltså är 100 % akryl, och för att ytterligare sunka ner upplevelsen, var de enda stickor jag hade i nr 7, ett par hemska i aprikos plast.... Blääää. Och garnet då, efter att jag fäst alla trådar slängde jag in koftan i tvättmaskinen och tvättade enligt rekommendationerna på 40 grader. Garnet var inte särskilt roligt innan tvätt, men efter tvätt blev det baske mig ännu värre! Ärligt talat, det är noppigt och fult, och jag tycker att det är pinsamt att lämna över den här skapelsen till beställaren... 

Jag har lärt mig något av detta. Att inte sticka sådant som inte verkar roligt eller i material som jag inte gillar, inte ens om det är goda vänner som beställer...

Och efter denna gnällorgie, avslutar jag med att visa en bild jag gillar jättemycket! Trots att jag åker här flera gånger i veckan, får den här bilden min fantasi att spinna som en... ja, jättemycket helt enkelt!

Stallbackabron, under mastodontrenovering...


3 kommentarer:

  1. Acryl är ingen hit men små lätta moln det är toppen!

    SvaraRadera
  2. Nä man ska inte göra det man inte tycker om....då blir man bara gnällig ;-)
    Men du försöker ju muntra upp dig själv med broutsikten....

    SvaraRadera
  3. Våga vägra acryl! Mycket klokt! Hade en psykopat-handledare en gång i tiden och han bar alltid en randig, super-noppig acryltröja. Så, acryl väcker inga positiva minnen precis. Du är så snäll som stickar på beställning, men nästa gång får du bestämma garn, det blir ju för beställarens egna bästa ju! :-)))

    8 kg ned skall det bli. Jag gick inte ned allt jag borde i våras, och sedan har man ju gått upp igen. Jag gillar godis, det är inte bra.

    Må så gott!

    SvaraRadera