söndag 20 februari 2011

På Tvären!




Nu är den klar, tvättad och blockad! Jag fick köpa ett nystan till, det saknades garn vill de 10 cm... (Och nej, det funkade inte att köpa bara ETT nystan den här gången heller!)

Den är stickad i Drops Merino Extra Fine, och det gick alltså åt 5,1 nystan ca. Vilken storlek på stickan har jag redan glömt, men det var i alla fall mina favoritstickor Knitpro!

Jag gillar den skarpt, mönstret var enkelt och roligt och jag kommer definitivt att göra minst en till - den här har jag nämligen redan blivit av med, Carro tog den direkt! (= bra betyg)

Ha en bra vecka, hälsar Blenda!

3 kommentarer:

  1. fin o kul att dottern gillar den!

    SvaraRadera
  2. Jättefin blev den ju , förstår att den blev "favvo" direkt!

    SvaraRadera
  3. Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen hur bra blev den där sjalen! Och väldigt mjuk kan jag tänka mej, gjorde i merino! Super! Måste pröva jag också, den har liksom rätt form också, med trekantiga sjalar blir det lätt en "snibb" över rumpan som inte är så där jätteattraktiv. Blev lite så på Birchen jag stickade till mamma, men det blir ju hennes problem, mohahahahha.

    Vilken toppenlördag du hade! Det lät precis som tvättäkta livskvalité! Anti-ALS liksom.

    Precis, jag hatar föräldramöten. Dubbeldos Cipramil och ett gäng Stesolid behövs för att komma levande från alla förnumstiga föräldrar. Urk.
    Lite sportlov här, vi traskar runt i spänd förväntan, vem står på kräktur? Storapan kräktes hela lördagen, inkubationstiden 5 dagar... :-))))

    Hon är tjusig din flicka, och ser väldigt snäll ut. Antar att du måste vara så stolt en mamma någonsin kan bli! :-)))))

    SvaraRadera