lördag 6 november 2010


Ett par tunnare virkade vantar klara! Jag har virkat dem i garnet Wales, som jag fick i ett garn och chokladbyte. Det är som sagt väldigt mjukt, men som de flesta luddiga garner, väldigt oförlåtande. Att repa upp är inte att tänka på, vilket jag borde ha tänkt på när jag började virka vantar ur huvudet (eller ur huvudet och ur huvudet, jag gjorde som jag kom ihåg att jag virkade vantar med Eskimo förra vintern. Men inga exakta mått och så i alla fall). Virknål nr 3,5 (för det är den enda i mellanstorlek jag har, haha).

Det är en bomullsblandning, så det ska bli intressant att höra om de är varma...

Annars har jag börjat på en ny flätbasker, till en kompis lilla dotter.

Ha en fortsatt bra helg!
/Blenda

3 kommentarer:

  1. Har aldrig testat att virka vantar...får bli något framöver...efter jul sådär. Men är det marigt?

    SvaraRadera
  2. Tjusigt tjusigt, och imponerad blir jag! Jag har försökt mej på en virkad kofta en gång, men det är så svårt att hålla raka kanter, jag kan bara virka grytlappar!

    Jaha, så du är en sån som granskar andra ;-))) På mitt jobb är det jag som utreder och sedan har vi en hel grupp som man får kvalitet-säkra hos. Och ingen i den här gruppen stickar. Å andra sidan är de mysiga (nja...) manliga 40-talist-gubbar nästan hela bunten, så det kanske inte är så konstigt. Jag har aldrig tänkt på stickning som något gulligt mormors-aktigt. Snarast som något självständigt och lite annorlunda.
    Må väl i vintervädret!

    SvaraRadera
  3. Fin bild! Roligt med virkade vantar. Jag har påbörjat flera stycken, kanske är dags att färdigställa ett par.

    SvaraRadera