måndag 10 augusti 2009

Färdiga tofflor


Ja just det, tofflorna är ju färdiga också! De är ärligt talat jättefula, och jag är inte alls nöjd. Hälen är ju helt knäpp, det är ett hörn som sticker ut! MEN, det blir bra att tova i maskin i alla fall, så jag ska göra ett nytt par, som jag stickar som en strumpfot bara. Eller så skulle man kunna göra den här modellen, men sticka häl som man gör på strumpor när man kommer dit... Fast jag gillar ju inte sömmar (främst eftersom jag är så erbarmligt dålig på att montera ihop snyggt!), så det låter bättre med strumpfot tror jag.


2 kommentarer:

  1. Herlige farger er det i hvert fall - og så fine mot det grønne ;-) !!!

    SvaraRadera
  2. Annepålandet, ja färgerna är väl ok, men nästa gång blir det någon annan garnkvalitet. Lovvika var inget roligt att sticka i, och stickning handlar ju om lust och glädje, så... :-)

    SvaraRadera