måndag 1 mars 2010

FO! Äntligen!

Så där, nu kan de få komma! ;-D
En ljusare, en mörkare. Kanterna lika på båda, nämligen virkat mörklila, ljuslila, naturvit. Filtarna är alltså stickade i "irländsk mosstickning" (som vanlig mosstickning fast två likadana varv innan man byter, liksom), med stickor nr 4,5. Järbos Fuga, 50/50. Och, och, och...

Tadaaaa! Världspremiär!


Jag sydde fast lapparna med små stygn i hörnen (idén med fleece på baksidan får jag pröva en annan gång, har ännu inte hittat någon tunn fleece i rätt färg).
Jag är ganska nöjd, fast det är rätt tråkiga färger. Men det är svårt att välja färger som inte är könsbundna...

5 kommentarer:

  1. Jäklars fina! Och jag gillar färgerna, ursnyggt! Och namnlappen, pricken över i! Man kanske får välja olika tillvägagångssätt med namnlappen beroende på "produkt", om det finns en söm, om det är en stor stickad sak, eller en liten. Vad glada de skall bli som får en så fin present!
    Din bild på husen var väldigt engelsk, men jag tänkte att den kanske var från Irland. Cool, lite ödesmättad på något sätt...
    Och mina fötter är intakta :-), kunde inte cykla idag, låset hade frusit fast...

    SvaraRadera
  2. Så fina!!
    Stilrena vackra färger tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Stiliga! Gillade att kanterna blev helt lika och att bara filtfärgen skiljer lite. Gissningsvis så kommer de ju ofta att användas tillsamman?

    Så roligt att höra att du gillade min regnbågstunika/klänning. Så här, efter att ha använt den några dagar kan jag varmt rekomendera detta med en tunn ylleklänning så här på vårvintern!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker de är jättefina och inte alls tråkiga färger. De piggas ju upp med kanten. Plus att färgerna passar till den filten. Snyggt med "By Blenda" lappen.

    SvaraRadera