söndag 29 november 2009

Pippitröja nr 2

Så här blev den:






















Den är stickad i Baby Ull från Gjestal ASA, stickor 3 tror jag bestämt. Det var en ny bekantskap, garnet alltså, och jag var väl inte helförtjust i det även om det väl var ok. Men tröjan kändes bra, inte så värst tjock och bylsig på en liten en. Fast det var mycket riktigt stor, men lilla Prinsessan lär ju växa i den, med lite tur lagom till våren. Sen är den faktiskt fotad i dagsljus, utan blixt minsann! Bara en sån sak. Det var minusgrader i morse, och dimmigt som attan. Det har varit plusgrader på dagen, men de har ju lovat att det ska bli lite kallare nu, så det är ju bara att hålla tummarna!

Vi var iväg och hämtade lite granris i skogen idag, att lägga nedanför vår entrétrappa. Det luktar så gott! Nu ska jag inte jobba över på någon/några helger, så jag hoppas att jag ska komma ikapp med julförberedelserna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar