lördag 5 mars 2011

Laila it is!




Jaha, hon blev klar till slut! Och jag är jättenöjd, den är väldigt skön att ha på sig, en riktig myströja!

Mönster: Drops 122-9, finns här.
Garn: Drops Nepal - hur mycket vet jag faktiskt inte, jag köpte en påse när garnet lanserades och sen var det tänkt till en uppifrån-ner-kofta som jag inte blev nöjd med. Färgen är lila, och bilden längst ner är närmast.
Stickor: Mina Knitpro, nr 4,5 i trä och nr 5 i metall, samt strumpstickor i samma storlek.
Knappar: Några som passar hyfsat från knapplådan, de har nog suttit på något tidigare för jag minns inte att jag köpt dem.

Jag tyckte att det var ett lätt och trevligt mönster, och garnet är en av mina favoriter. Jag har gjort min tröja lite längre än enligt mönstret, och jag har inte gjort minskningar i sidorna (för det glömde jag helt enkelt bort...). Efter att ha stickat ca halva kroppsdelen, upptäckte jag ca 15 cm ner att jag lyckats vända på en fläta. Men lat som jag är, så repade jag inte upp hela livet, utan bara själva flätan. Satt med hjärtat i halsgropen och trodde aldrig att jag skulle klara av att fixa det, men det gjorde jag och det blev bra!

5 kommentarer:

  1. Vilken OLLE! Din var snyggare än orginalet tycker jag!
    /janette

    SvaraRadera
  2. Kanonfin! Snygg krage! Den ser verkligen mysig och användbar ut nu när vårsolen börjar bjuda på härliga utestunder!

    SvaraRadera
  3. Tack för de värmande orden, vad roligt att läsa! Och vilken underbar tröja, den ser så fin och skön ut.

    SvaraRadera
  4. hej vilken härlig tröja, jag funderar på att sticka i det garnet. härligt mönster!

    SvaraRadera
  5. Men vad snygg den blev!Skitafin!!Jättesnygg i halsen och du klär iden fantastiskt bra.
    Det nästan så jag skulle våga mig på flätor (jag lider av flätskräck)

    SvaraRadera