torsdag 24 december 2009

Mera vantar


Här kommer en bild på de senaste virkade Eskimovantarna. Svarta, med illgröna knappar vid handleden (färgen kommer inte riktigt till sin rätt, åtminstone inte på min skärm). Jag tycker om vantmodellen, och vantarna blir varma som bara den i Eskimo - men inte i blåst förstås... Men de är toppen att ha när man kör bil tex, jag hatar verkligen att hålla utan vantar i ratten, det känns som om fingrarna ska gå av pga kylan.

Det har beställts ett par till såna här vantar, randiga i senapsgult/tegelrött (om jag minns rätt). Ska bli intressant om jag kan få till det bra med ränderna...

Annars stickar jag just nu en sorts krage, som är ganska inspirerad av denna (Ravelry-länk) som jag tycker är jättesnygg!

Nu har vi ätit julmat, tittat (eller lyssnat) på Kalle Anka på TV och delat ut julklappar utan att Tomten hann komma (lilla Bus blev otålig och ledsen, och rätt vad det var delade hon ut julklappar). Och nu har jag skjutsat hem syrran och lilla Bus, som var helt slut och dessutom ska upp och åka till pappa imorgon. Nu har vi nått det där härliga läget, då det är lugnt och ganska stilla, en del av oss är lite upptagna med julklapparna och vi andra bara glassar runt och myser! Bästa stunden på hela julafton, om du frågar mig...

Annars kan jag berätta att årets julklapp INTE är en spikmatta, det är the! :-D För några år sen bestämde vi oss för att inte hålla på och köpa en massa dyra julklappar till vuxna. Istället köper vi numera EN hjulklapp var, som ska kunna passa vem som helst, och sen spelar vi om vem som ska få börja välja. Klappen får kosta max 100 kr, så det blir lite sport och tävling om vem som kan hitta på den bästa julklappen för den pengen. Och i år var det the i de flesta paketen! Som tur är, gillar vi the i vår familj!

Och nu återstår väl i stort sett inget annat, än att önska er alla

God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar