söndag 3 juli 2011

FO; My version of South Bay Shawlette







Den här var rolig!

Det var ett ganska spontant projekt, som gick hemskt fort att göra klart och som var väldigt roligt hela vägen! Mönstret var bra (fast jag läste det inte, jag körde på diagramet förutom när jag skulle göra den avslutande kanten. Det är inte originalkanten på den färdiga sjalen, jag trodde inte att garnet skulle räcka och jag ville inte köpa mer garn.) Kanten avslutades med turkos Baby Merino, för det gröna räckte inte. Men jag är nöjd med hur det blev!


Mönster: South Bay Shawlette, från Lion Brand yarn.
Garn: Drops Cotton Light, trevligt att sticka eller virka i!
Stickor: Virknål nr 5.
Storlek: Lagom för mig!
Svårighetsgrad (tycker jag): 1 av 5.
Nöjdhetsgrad: 4 för hur den blev, men jag vet inte om den får 4 vid användandet... får återkomma om det när jag testat den.

5 kommentarer:

  1. Somrig och fin och härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Likte mønsteret og likte fargen. Sjalet var superfint. :))

    SvaraRadera
  3. Shit! va´fin och jösses vad snabb du var att få den klar.En klockren sommarsjal. Det äe bara att njuta och känna dig fin i den

    SvaraRadera
  4. Härligt somrig sjal, och fina bilder!
    Kul med projekt som går fort, såna behöver man emellanåt. Gillar den gröna färgen!

    Mina sandaler gillar jag skarpt, dessutom är dom faktiskt superbekväma med lagom hög kilklack - annars hade jag aldrig haft dem på konsert :-)

    P.s Köpte dem förra sommaren på Skopunkten på Överby i THN, (nära dig?)

    SvaraRadera
  5. Vilken fin sjal! Kattungarna i vårt hem söker nya hem, de är redo att flytta i slutet av aug.

    SvaraRadera