tisdag 20 oktober 2009

Mera vantar



Inomhusljus suger! I alla fall, nästa par vantar är nu klara och premiäranvända idag! Det är samma "recept" som förra paret, dvs två trådar Fuga och detta Järbomönster. Jag stickade dem till mig själv, men upptäckte idag när jag cyklade till jobbet att jag inte gillar vantar med den där lilla "handledskragen"... Det krockar liksom med mudden på jackan. Så Carro får dem, hon var angelägen aspirant redan som det var för jag hade ju tagit hennes favoritfärger på broderierna (ljusturkos, mörkturkos och mintgrön, minsann, även om det inte riktigt syns på bilden).


Jag ska göra nya till mig, utan kragen men med lite längre resår istället!


Fast just idag börjar jag sticka en ny sjal, och jag tror att det blir en spadersjal igen - jag känner att det var ett trevligt och snyggt mönster som jag vill få till riktigt som det ska vara (gick ju sådär sist... :-D) Jag har lagt upp maskor i mitt Kunstgarn, men har inte riktigt bestämt mig än om jag ska sticka i det eller i mitt svarta merinogarn... Och ev ska jag istället sticka den här sjalen istället... AAAHHHHHHHHH, alla dessa valmöjligheter och beslut!!

1 kommentar:

  1. vilka assnygga vantar! och vad bra att du kommenterade hos mig så jag kunde hitta till dig!

    SvaraRadera