tisdag 13 september 2011

Fo: Vantar


Jag hade ett behov av att färdigställa något, så jag plockade fram ett par virkade och tovade vantar i Drops Lima som legat och väntat på inspiration! Jag kan inte påstå att jag hade så mycket inspiration, men jag lät inte det hindra mig! Fram med nålfiltningsnålarna bara, och kör igång, typ.

Jag har ingen känsla, eller ska jag säga blick för form!!! Jag anade att detta kunde bli pannkaka, men nu hade jag ju lust att nålfilta, så... Och jag är inte särskilt nöjd med resultatet, det blev mer "skratta åt" än "skratta med", men men. Jag tror de kommer att göra jobbet i alla fall. Och jag hade roligt en stund tillsammans med äldsta dottern som gjorde klart den andra åt mig när jag fick bryt...

6 kommentarer:

  1. Jag gillar dem. De är lite kul, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Det finns inget rätt och fel här tycker jag , bara att det känns bra, ibland kommer inspirationen under tiden eller långt efteråt . Jag tycker de ser kul ut och mycket orginella.Blicken för form är ju just din egna form

    SvaraRadera
  3. Jag tycker pippina ser himla pigga och alerta ut. Även litet full i 17 ut!
    Det är ju sådana där GLAD-vantar ;-))
    dvs vantar som man blir glad av ifall du inte förstod mitt eget alldeles speciella uttryck....

    SvaraRadera
  4. Jag tycker de är jättefina, kändes som lite godis (allt känns som godis i mitt huvud...), lite påskigt och lite glatt!
    Går lite segt med "Mardrömsboken", men jag kämpar på. Den är bra, jag gillar hennes sätt att skriva och resonera, men man blir ju ARG emellanåt!
    Må så gott! :-)

    SvaraRadera
  5. Angående att skrapa rutor redan så bor jag NERE i Småland! Men jag hoppas det bara var tillfälligt...
    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera