lördag 22 augusti 2009

Bebiströja


Stickad i maj, och ännu inte överlämnad! Jag har gjort den till en arbetskompis som fick barn i maj, och vi har träffats vid åtminstone tre tillfällen sedan maj och jag har lyckats glömma den hemma varje gång... Nu senast i torsdags, och den här gången skyller jag på att vi flyttade i helgen och att allt är upp och ner (fast det är inte riktigt sant, jag visste precis var den var och glömde bara bort att ta med den...) I alla fall är den stickad i Drops Merino Extra Fine, efter detta mönster. Mönstret är toppen, koftan stickas på rundsticka och man slipper att montera! Jag ska absolut göra fler, jag har ju några småttingar att sticka till, och det är en bra baskofta. Och vi ska snart äta lunch igen, med våra kollegor, så jag hoppas att jag kommer att lämna över den innan tösen har vuxit ur den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar