lördag 15 november 2014

Halsgrej?


Åh, så skönt det är att ha något i händerna som liksom bara växer fram utan en massa krångel! Har längtat efter en sådan stickning! Detta ska bli en ganska smal halstub till en av döttrarna, och jag är barnsligt förtjust i de här "sanddynsflätorna". Garnet är Drops Cotton Merino och jag stickar med dubbel tråd och stickor nr 7!

Tack alla ni som tagit er tid att ge mig tips och råd om hur jag kan göra med mitt rosa tröjprojekt! Jag ska testa mig fram, och återkommer med resultatet längre fram!

4 kommentarer:

  1. Snyggt med sanddynsflätor. Hur gör man sånt?

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Det är så snyggt med flätor - kan skapa så spännande reliefer. "Sanddynsflätor" - är det ett vedertaget begrepp?

    SvaraRadera
  3. Så snyggt och jag måste sticka en "halsgrej" till yngste sonens fru.....kanske ska fundera på något liknande.

    SvaraRadera