söndag 30 juni 2013

Progress


Jag är i slutfasen av sjalen Girl's Best Friend, är på varv 142 av 152! Det är första gången jag stickar på engelska för det första, och första gången jag stickar den här typen av mönster där man har diagram för varje varv! Hittills har det varit en riktigt rolig stickning!

Jag använder mig förresten av Notisar (heter de väl, såna där gula med klister längs ena kanten?) för att följa diagrammet. Tror det var i Stick with us-podcast, som några av tjejerna pratade om hur man håller reda på var man är i mönstret, och jag hörde inte att någon använde min metod, dvs att flytta en notis allt eftersom. Det är lätt och smidigt, och när de börjar tappa klistret så byter jag bara ut dem. OCH det är så bra att det finns en bit papper nära till hands, om man helt plötsligt måste anteckna något; i detta fallet var det olika alternativ på buskrosor! (Det blev en rosa Constance Spry till slut, men jag ska nog ha en sort till tror jag, fast en vit. Och den ska dofta mycket också.)

4 kommentarer:

  1. Vilket superbra tips med notisar :))) Det ska jag använda mig av. TACK!!!!
    Sjalen ser riktigt snygg ut!!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin sjal! När man har börjat sticka "på engelska" så inser man att det inte alls är svårt att förstå och så är det med diagram också. Notisar är bra - det använder jag ibland, men också en magnetplatta med magnet är bra.

    SvaraRadera
  3. Förstås imponerad mtp hur bra jag lyckas med sjalar! Vacker blir den!

    SvaraRadera
  4. Heja ser jättefin ut , jag har snott din idé med notisarna och tycker som du att det är skitbra:-)
    Ha det gott

    SvaraRadera