lördag 6 april 2013

Jag stickar på engelska!


Nu blir det kofta till minsta systerdottern, och jag tror minsann att det är första gången ever som jag stickar på engelska? Och bara det är ju en bedrift i sig, när jag har Ravelry, med alla dessa fantastiska mönster!

Men vad svårt det är att bedöma storlek! Hon är 5,5 månad cirkus, och därför väljer jag ju förstås storleken som är 6-12 månader, men det ser ut att bli stort... Fast det visar sig! Och hellre för stor än för liten i och för sig!

Har jobbat drygt 7 timmar idag, och så kom jag hem och fick jättegod mat och vin, och nu är det hockey! Livet är rätt ok just nu...

OCH! Tack till Malin, som gjorde en klargörande kommentar till förra inlägget! Jag tror att det var ungefär så jag gjorde till slut, fast jag tänkte nog inte på att flytta på bindningen från varv till varv...

1 kommentar:

  1. Hej hej igen! VIlka coola saker du har hållit på med! Och grattis till det lilla nytillskottet, som är nästan ditt :-))) Roligt är det att sticka fina små koftor, lite mera lätthanterligt än till stora vuxna. Ravelry har ju så himla mycket fint, det är toppen att kunna ta sig an engelska mönster. Kommer ihåg att det var en tröskel, men det är ju egentligen inte svårt.
    Jag gillar din fina tröja! Du tog dig an flerfärgsstickningen... :-))) Jag har fortfarande inte kommit till skott, är rädd att det blir ett UFO ganska så omedelbart. Om det tjorvar sig på baksidan och går förfärligt låååångsamt. Förstår vad du menar med raglan. Mönstret måste liksom in där också. Lopi har en del fina gratismönster på Ravelry, liknande din fina tröja.
    Det känns skönt att "vara tillbaka". Det har varit jobbigt en tid. VIlle bara också säga tack för dina fina kommentarer på mitt hej-då-inlägg. Du förstår precis! :-)))

    SvaraRadera