måndag 15 april 2013

Mera tovade vantar...


Det börjar så här:
 
Sen blir det så här:
 
 
 
Jag tror att detta med virkade, tovade vantar med nålfiltad dekoration, kommer att bli min "alltid-grej"...  Och därför blir det ingen "projektredovisning" som jag brukar göra när jag avslutat något - för jag tror som sagt inte att jag har avslutat detta än! Jag tycker att det är jättehäftigt med nålfiltningen i alla fall! Det är nästan som att måla, när man lägger ut ullen som man ska filta. (Jaja, de där med vita hjärtan är ju inte så upphetsande förstås, men de är beställda så då får man väl bjuda till lite...) De här vantarna som jag inte planerar att behålla, har jag använt pepparkaksformar för att få dekoren precis likadan på båda vantarna.

 
Nu blir det ännu mer restgarnsprojekt. Om detta blir något, det visar sig, men jag kör på så får vi se!

2 kommentarer:

  1. Asså, jag håller med, uppfattar bomull som stumt och allmänt trist. Men han ville inte ha en badass mössa i fluffig ull... Och nu är jag nästan lite frälst, Catania var en mycket trevlig bekantskap. Stickade med 3mm, och jag önskar det fanns en 4-4.5 grovlek i samma garn, men det verkar inte finnas :-(( Perfekt garn för en jordgubbsmössa! :-))

    Jodå, det finns en inomhusbana i vår stad, som byggs om då och då. Det är så märkligt, Mellanapan är en allmänt ängslig person, lite som en blandning mellan Lille Skutt och Ior. Oroar sig för allt. Men perkour, att klättra högt, hoppa långt mellan djupa "avgrunder", slänga sig korsan och tvärsan, det är inga problem? Jag oroar min å min sida lite för att han kanske kommer på att börja klättra, klättrarna håller till i samma byggnad... Mount Everest nästa...

    Men lyckliga du! Eddie!!! Åh, vad jag hade velat gå! Han är ju bara bäst. Lite av en smartare stand-up, hans snack är lite listigt och allmänbildat, lite trevligt tycker jag att inte ALLA skämt är av sexuell karaktär. Det blir lite mycket av sånt ibland (tycker jag som är uppvuxen i Jönköping...). Jag har en favvo med Eddie när han härmar en italienare på Vespa (går att söka på Youtube). Just den passagen är så himla kul. Hoppas ni får det superkul! Vill gärna ha en recension! :-)))

    Tovning är bra kul, det är som en del av skapandet man inte har koll på, andra makter styr hur slutresultatet ser ut. Är alla tovade vantar virkade? De är superfina, och med hjärtana på som liksom smälter in, ja, de skulle passa i vilken hantverksbutik som helst! :-))

    Må så fint! :-)))

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=-PmuHWPZSkY

    Ciao! :-)))))

    SvaraRadera