söndag 16 december 2012

FO: Linamössa!

Här kommer några hårt redigerade bilder på min senaste mössa! Hårt redigerade, för att det är december, inget dagsljus, svart garn, ni fattar. Helt hopplöst att fota alltså.
 


Mönster: Detta är en Lina-mössa, mönstret finns HÄR! Jag hade dock en översatt version, men jag vet inte riktigt vart jag fått tag på den.
Storlek: Ja, medium skulle jag tro.
Garn: Drops Lima, ca 1,5 nystan tror jag det gick åt.
Stickor: Nr 4 rundsticka och strumpstickor i slutet.
Svårighetsgrad: 2 av 5.
Nöjdhetsgrad: Jag tycker att den här mössan är superfin, mönstret är toppen! Jag har haft den här mössan på min att göra-lista jättelänge. Själva mönstret är lätt och begripligt ända tills man börjar med minskningarna. Jag fattade inget, och till slut så stickade jag bara på som det stod, och se på faaan, det blev jättefint och det redde ut sig alldeles perfekt, trots att jag inte fattade... Jag är dock våldsamt missnöjd med att jag inte klär så bra i den, jag måste nog ha något som är mer volym i tror jag. Så, vad blir det då sammanfattningsvis för betyg för detta då, jag drar väl till med 4 av 5 möjliga. Och att det inte blir full pott beror således på att jag inte tycker jag passar i den.

1 kommentar:

  1. Precis, när inget annat funkar, läs bruksanvisningen... ;-) Du passar visst i mössan! Mycket chick, som italienaren hade sagt! :-) Och den är superfin, de där flätmönstrena är jättetjusiga! Och med lite fotoredigering funkar bilderna även i december... Har försökt att fota en sjal i flera dagar nu men precis när jag fått tummen ur, så har det blivit svart igen utanför fönstret. Jaja, det blir mars igen, vad det lider. Har legat lite lågt ett tag (tack för hälsningen på bloggen!). En massa trassel på jobbet när jag började jobba igen, verkar som om de stått och väntat runt hörnet och bara dök på mig när jag kom smygandes en morgon. Kul att känna sig behövd... Dahhhh. Sedan gick min dator sönder. Ikväll har jag lurat till mig Mellanapans dator. Vad är det för ordning egentligen, när barnen har bättre elektronik än vad jag har???
    Sista jobbdagen på torsdag! Sedan är det jullov! Blir du ledig något? Tid för bara dig? Hoppas det! :-)))) God Jul om vi inte "ses" innan tomten kommer! Och om världen nu inte går under den 21 december. Man vet ju aldrig... :-)

    SvaraRadera