lördag 1 maj 2010

Det blir inte alltid som man tänkt...


Tja, jag håller fortfarande på med min uppifrån-ner-kofta, och det går så där. Det går alldeles utmärkt att följa instruktionen i häftet, det är roligt och lätt, och det flyter på fint och garnet är fantastiskt att sticka i - men så som stickerskan tänkt sig det, blir det inte. Jag saknar grundläggande kunskaper i design och styling, eller vad det nu kan vara. I alla fall ser det ju inte klokt ut, jag har lyckats få det att se ut som om jag har typ 4 gånger större kup-storlek på vänster sida....! Nu är väl den nedre bilden tagen något litet ur vinkel och inte helt rakt framifrån, men det ser ändå heltokigt ut!

Så jag sitter här och laddar för att repa upp, IGEN... Om jag inte ska ta och sticka lite på armarna, bara för att se hur stora armhålen blir. Jag är lite orolig att de ska vara för stora så det blir konstiga veck in under armarna. Ja, så ska jag nog göra innan jag repar upp! Så det blir rätt nästa gång!

Annars har här varit skoj! Det ligger en lätt stank av avlopp över hela huset, som jag strax ska gå och städa bort. Maken har ägnat det senaste dygnet åt att försöka lösa ett stopp i vår toalett. Nu verkar det, peppar, peppar, ha "löst sig", hehe... :-D Tur att syrran bor i närheten, vi har hälsat på några gånger... Vi måste helt enkelt sätta in en toalett till nere i duschrummet, vilket vi i och för sig tänkt, men kanske inte som första prioritet. Men det är väl så här det är att vara husägare, ett riktigt äventyr är det! :-)

3 kommentarer:

  1. Det ska gudarna veta att det inte blir!
    Men på`t igen är det vi stickerskor går efter.

    SvaraRadera
  2. Du har en ängels tålamod Blenda! Med både koftan och toaletter! Jag har haft tålamod med mina händer och mår bättre, så nu är stickningen igång igen, det blir ett inlägg var det lider i min blogg. Jag är sååå nyfiken på din kofta, sedan när den väl är klar!
    :-))) må Gott!

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att det inte blir som du hade tänkt dig.Men jag håller med det är bara att försöka igen tills det känns bra. (man blir så nöjd efteråt då ;-)
    Men det är klart att det suger......Garnet ser så fuffigt och mysigt ut så det fötjänar att bli en fin tröja.

    Y.

    SvaraRadera