söndag 24 januari 2010

Such a beauty... och bebisfiltarna

Visst är hon underbar, inga mer ord behövs för att beskriva! Två stänglar med blommor, och på den första som nu blommar är det 4 st alldeles perfekta trumpeter... Jag älskar vita amaryllisar!

Första bebisfilten är "klar", jag ska bara fästa trådar, virka runt kanten, och eventuellt även dekorera den. Andra filten blir inte gräddvit som jag påstod sist, utan nu har jag istället valt en ljusbeige färg. Det blir mer praktiskt om den inte är helt ljus, och det matchar rätt bra med den ljusbruna tycker jag. Eventuellt blir den virkade kanten runt gräddvit, eller, fick jag för mig häromdagen, vinröd! Kunde ju funka, tänker jag! Å andra sidan går det mot ljusare tider och vår, och då kanske det ska vara någon mer vårig färg istället... Ska en sväng till garnaffären imorgon, så jag ska se om jag hittar någon fin färg som passar till.

Jag köpte för ett tag sen, ett nål-filt-set (heter det så?) på Panduro. Kanske är det dags att försöka sig på det, och göra någon färgglad dekoration till filtarna? Kan man göra platta saker, boll-aktiga har jag sett, men här skulle det ju behövas något ganska platt och tunt? Jaja, den som lever får se! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar