söndag 31 januari 2010

Ställtid

Ställtid är när man gör något annat än det man borde göra, när hjärnan bearbetar något i bakgrunden så att säga. Det har jag nu när det gäller bebisfiltarna... Och då har jag passat på att testa mina nya Knitprostickor (i plast) och Drops Alpacka-garnet som jag haft liggande ett tag, och som inte har velat bli något av det jag har tänkt mig hittills. Nu tycks det till slut bli något av det, men om det blir något jag eller någon annan kommer att använda, är ju en helt annan sak.

Om garnet tycker jag att det blir en himla härligt känsla i plagget, liksom mjukt och tungt. Men jäklarns vad det hårar ner, jag tror jag blir tokig! Tyckte inte att det kändes så när man tar i nystanet, men när man håller på med det blir det hysteriskt "pälsigt" överallt och framför allt i knät...

Om stickorna tycker jag att, jo, de är väl ok, lite vassa i toppen kanske? I början krånglade det lite för mig eftersom jag inte hade dragit åt ordentligt (var lite för försiktig för jag är rädd att det ska bli sne-gänga), och då fastnade garnet i skarven, inte bra. Men det har jag fixat nu och hittills är omdömet att jag inte har bestämt mig för om jag gillar dem eller inte. Ska köpa med träspetsar och testa också, tänkte jag. Annars gillar jag ju idén, otroligt praktiskt att kunna ta av topparna om man behöver använda dem någon annanstans emellan.

Vad det ska bli? Typ en mössa tror jag, jag "freestylar" fram allteftersom. :-)

1 kommentar:

  1. Spännande projekt!

    Jo, jag är allt också trött på kylan. Det kunde räcka med -5, då får ju snön ligga kvar.

    SvaraRadera