söndag 19 oktober 2014

Det närmar sig.

Det är ganska nära nu, har dock inte bestämt om jag ska sticka mönster längst ner på ärmarna ännu (tycker att det är ganska opraktiskt dels med de "lösa" trådarna på insidan som små barnfingrar kan fastna i, och dels att ha en så ljus färg nere vid händerna på ett plagg som förhoppningsvis kommer att användas. Och jag känner inga barn som inte använder händerna för att smutsa ner sig...)

Att fotografera rött är ju aldrig lätt, och ännu svårare blir det i det sopiga ljuset som är nu. Det är en regnig söndag i västsverige... Men det finns ju filter som åtminstone inte gör bilderna sämre!

Eftersom detta projekt närmar sig slutet, så har tankarna börjat snurra kring vad som ska bli mitt nästa stickprojekt. Kanske en svart sjal, det har jag märkligt nog ingen, och det tycker jag är en brist i min garderob. Eller så börjar jag på Watsontröjan till äldsta dottern, hon väntar visst på den. Eller så gör jag både ock, jag som är en enprojektskvinna... Hm.

6 kommentarer:

  1. Åh vad fin den blir! Det mönstret är ju bara sååå fint. Jag tänker som du när det gäller barn och deras upptäckarglädje och hade INTE haft ljust nertill på ärmarna. =)

    SvaraRadera
  2. Så fin den blir! Jag hade inte heller valt ljust längst ner på ärmarna, det skulle bara vara opraktiskt:)

    Ibland är det svårt att välja nästa projekt, sitter själv och försöker bestämma mig för vad jag skall sticka härnäst - en tröja?, ett par vantar till? en sjal...??

    alla dessa beslut:D

    SvaraRadera
  3. Håhå ja nu närmar det sig och fint blir det 😊 jag kan tycka att det är fint med mönster på ärmen men i det här fallet så kanske det praktiska vinner faktiskt.

    SvaraRadera
  4. Du är rena rama stickmaskinen....så snygg den är och det är också nästa projekt såg jag......

    SvaraRadera
  5. Så fin tröja! Jag skulle göra helrött :-)

    SvaraRadera
  6. Åh så fin! Helrött tycker jag! :)

    SvaraRadera