söndag 2 mars 2014

FO: Virkad vit cowl

Vilket snabbt och roligt projekt! Som sagt var, den här borde jag ha gjort i oktober eller något istället för i slutet av februari, EFTER att kylan i stort sett försvunnit. Men jag känner mig ganska säker på att det kommer en ny vinter då denna kommer till användning. Supergosig är den i alla fall!




Mönster: Mönstret är Sedge stitch cowl av Anneliese på Ravelry. Jag använde ett annat garn än i beskrivningen, så jag började med 70 luftmaskor istället. Och jag virkade ihop den med kräftmaskor istället för att sy ihop den, och jag lät det vara öppet längst ner för jag vill inte att det ska kännas som att trä en toapapperrulle över huvudet när man tar på den.
Storlek: 62 cm i omkrets och 20 cm hög cirka.
Garn: Viking of Norway Alpaca Superfine. Vilket garn! Det var helt ljuvligt, supermjukt och med härlig tyngd. Måste använda det till något större projekt!
Virknål: Nr 7.
Svårighetsgrad: 1 av 5. Superlätt faktiskt.
Nöjdhetsgrad:  Den här får 5 av 5 - trots att jag har gjort en cowl i vitt, vilket ju måste vara bland det mest opraktiska jag gjort. De dagar jag inte sminkar mig innan jag går ut, är lätträknade om man säger så. Jag gillar strukturen. Och det var härligt att göra ett sånt här snabbt och trevligt projekt!

10 kommentarer:

  1. Så fin! Ser verkligen mysig ut!

    SvaraRadera
  2. Vinter lär det ju bli igen och då är du rustad! Den ser verkligen gosig ut.

    SvaraRadera
  3. Tycker att du kan ha kragen också för att piffa till det lite runt halsen. Fint med det vita som lyser upp tillsammans med det röda!

    SvaraRadera
  4. Så fin den är och du är ute i god tid inför nästa vintersäsong ;-)

    SvaraRadera
  5. den var verkligen läcker! och så förutseende av dig att redan nu virka en cowl inför nästa vinter:)

    SvaraRadera
  6. Det är alltid snyggt med vitt, jättefin :)

    SvaraRadera
  7. Så himla mysig! Tack för påkryningen, och ja, snart kommer dem hemliga stickningen att avslöja sig... :)

    SvaraRadera
  8. Jag tror att Henry går snabbare om man inte stickar den i jättetunt garn och stickor 3 mm så jag får nog skylla mig lite själv... ;) Men fin blev det iaf.

    SvaraRadera
  9. Så fin - ser jättehärlig ut!

    SvaraRadera