tisdag 10 april 2012

Ledighet och utflykt


Maken var rastlös, så vi fick åka på en utflykt idag, trots supertråkigt väder. Eller med tanke på det mål vi hade, så var väl vädret egentligen perfekt, vi åkte till Göteborg och gick på museum. Det var längesen vi var på museum. Tror jag. (Eller?) Och då såg vi bland annat grabben här ovan.





För övrigt längtar jag till sommaren. Jag ska fundera på det innan jag lovar något, men jag tror att jag nästan är beredd att svälja, få in en fluga i munnen när jag cyklar hem från jobbet på måndag, bara det blir lite somrigare nu... (Och yes, jag ska inte jobba förrän på  måndag - så fantastiskt skönt, jag sover och stickar massor och bara försöker att ladda upp mig igen.)

Och har ni tänkt på vad roliga såna här fotoappar är, typ Instagram (AnetteBM70) och Littlephoto! Jag har mycket roligt med dem!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga sommarbilder! Jag har faktiskt stött på årets första fluga, inte i munnen, men den satt i taket och vart seg. Jätteseg. Är rätt nöjd idag, fastän dagen på jobbet var något av ett rent helvete. Men men, idag levererades min Lamino fåtölj från Svenssons i Lammhult! Har spanat på den i flera år och nu slog jag till, fasiken vad snygg den är. Och den står ut mot alla IKEA-möbler... :-) Men Sengångaren säger att nu har jag shoppat färdigt för de nästkommande 20 åren... :-(
    Och så har vi hittat en orm som varit borta i 3 dagar, hon smet den rackaren. Från sitt terrarium. Och för att hitta en orm måste man typ STÄDA. Precis som du, jag hatar att städa. BLir typ Hitler-mamma som gapar och går på och pekar med hela handen. Inte trevlig alls. Men rent blir det! Nu skall jag sticka färdigt andra framstycket på på-tvären-koftan. Blir det något "smuts orange" stickat hos dig? Må så väl! :-))))))

    PS Dalai Lama var Storapan som hade "Min Person" i skolan, man får välja en person, läsa på om denne/denna och sedan klä ut sig och redovisa. Coolt tyckte jag att vilja raka håret för att bli lik Dalai...

    SvaraRadera