lördag 25 december 2010

Jul i vårt hus


Jobba, julstress (fast egentligen inte min, utan andras som smittade lite), julklappar, julmat, tomten - och sen, äntligen, julaftons kväll... Bästa stunden på hela julhelgen, om du frågar mig! Då lägger sig lugnet över huset och man bara njuter.


Jag har visst fastnat i pippitröjeträsket igen, det ska bli två stycken små till de yngsta brorssönerna... Bestämde jag lite så där spontant i måndags kväll, och nu stickar jag som en galning för att hinna göra klart tills jag träffar dem. Får väl se hur det går. (Och jag tror säkert att det går bättre om jag fokuserar lite bättre, igår fick jag riva upp 7-8 cm bara för att jag glömde bort att dela arbetet för armhål...)
Nu ska jag kolla in lite bloggar, har knappt hunnit kolla senaste veckan!
/Blenda

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Härligt att höra att du haft en skön julhelg so far. Självklart, julstressen kommer alltid från någon annan, liksom kräksjuka och ebola :-)))))
    jag stickar, och det är härligt!
    Jaaaa, du behöver kolla in magic loop, jag tycker det är helt fantastiskt. Tänk bara att sitta och sticka en mössa och sedan måste man byta till strumpstickor för att få till ihoptagningen. Blä! Med magic loop behöver man aldrig använda något annat än rundstickor, vare sig det är ärmar, mössor, strumpor eller vantar. Ja, du märker, jag har mött Jesus ;-))))
    God stickfortsättning!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fått en lugn julhelg. Julstressen är ett gissel, man försöker själv vara lugn men när andra stressar är det svårt.

    God fortsättning och ha det bra i pippi-träsket och njut av ledigheten, det är lite kvar än!

    SvaraRadera
  3. God fortsätting på julen ! Vilket vackert ljus!
    Pippi är ju aldrig fel ! Jättefina tröjor

    Simma lugnt !( vilket du redan verkar göra i och för sig !:-) )

    SvaraRadera
  4. Är det vanlig resår i början av tröjan? Det ser lite flätigt snyggt ut...
    Kram Mia

    SvaraRadera