måndag 2 augusti 2010

Mera bok!

På hemvägen kom ett sms: "Du har ett paket att hämta"! Jihooo, det var den andra boken i min bokbeställning som kom!



Jag har bläddrat lite i den, och den är full av underbara mönster och beskrivningar! Jag skulle gärna vilja ha vilken som helst av sjalarna i boken, men jag är ärligt talat inte säker på att jag någonsin kommer att sticka något från boken... Jag får typ lite prestationsångest, allt är så fint och ser så svårt ut att jag inte ens fantiserar om att sticka något! Och så är den på engelska, och jag stickar inte på engelska än. (Men snart, snart. Jag laddar.) Jag bara bläddrar, tittar och njuter, vilket baske mig inte är fy skam!
:-D

Förutom Anti-Pippitröjan (som den mycket passande har döpts till av Zooskötaren), så stickar jag även ett par torggummevantar i Drops Alpacka i härliga höstfärger. Jag har gjort 1,5 än så länge. Jag har även gjort klart de gråa raggsockarna, men de är inte fot-ade ännu (hehe).

5 kommentarer:

  1. Boken ser jättefin ut. Jag funderar på att skaffa den jag med.

    SvaraRadera
  2. Huvvaligen! Nu är det en sådan där läcker bok igen...attans att böcker ska vara så lockande. Ibland önskar jag att jag kunde hålla mig till en sak, men jag håller ju på med så himla mycket olika saker. Tänk om jag bara stickade spetssjalar - himlarns så många det skulle bli :-)
    Ser fram emot att få se dina läckerheter du ska skapa. Apropå din kommentar om virkboken...och rundlar. Jag kan fixa en beskrivning till dig när jag kommer hem till Tumba - där har jag scanner. Mailadress antar jag du har här på bloggen annars får du skicka den.

    SvaraRadera
  3. Tja, jag vill väl inte heller ta hand om fisken, men jag hade ju sambon med mig... det är ju gott att äta den.
    Tack, jag blir väldigt glad när jag får höra att Tösen är lik mig :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig färgkombination, den är lockande.
    Nu behövs snart torgvantar så det kan vara dags att börja med dem nu.

    SvaraRadera
  5. Tack söta du, för att du läser min blogg och är så gosig när du kommenterar.Jag gillar dig blogg!

    SvaraRadera