måndag 3 augusti 2009

Fantastisk helg!



I helgen var vi på bröllop, det var makens bror som gifte sig, och åhhh!, vad det var vackert! Och de var så stiliga att jag fick ståpäls! Och sen bjöds det på bröllopsfest med god mat, trevligt sällskap, fantastiskt rolig underhållning, bra musik och mycket dans! (Bilderna har jag lånat av min Ella.)

For idag för tredje gången till Uddevalla för att komplettera med garn till min röda sjal, och idag gick det faktiskt bra, i alla fall vad gäller själva kompletteringen... Fick köpt mitt röda nystan, och eftersom Ella var med, tog vi även en sväng i övriga affärer. Vädret har ju inte varit någon höjdare idag (regn med varierande intensitet). Vilket ledde till att jag inte hade koll på tiden, närmare bestämt parkeringstiden, och jajamän, jag fick parkeringsböter... Sen åkte vi hem och jag gjorde ett röjj i skrubben (ett sånt där helvetes-hål, där allt som inte har någon bra egen plats, och även lite till, hamnar. Oftast är det dessutom bara inkastat, så ordningen är.... obefintlig). Det är skönt att det är klart, och jag tror att hälften av allt som fanns där inne, kördes till tippen! Finns ju ingen anledning att ta med skräp till nya huset! :-)

Och sen upptäckte jag något väldigt roligt - jag har vunnit garn i Tant Koftas utlottning! :-D Jag har ingen aning om vad jag ska göra med det, men det löser sig nog! Det finna alltid något syskonbarn som behöver en liten mössa tex! Tant Kofta föreslår muddar. Men det där med muddar är helt enkelt något jag inte förstår mig på... Vad har man dem till??? Är de kanske i första hand något att smycka sig med, de är ju ofta väldigt arbetade och fina, eller är de för att värma handlederna? Finns det i så fall folk som fryser om bara handlederna? Jag har nog aldrig gjort det vad jag kan minnas, och jag tror faktiskt inte att jag någonsin sett någon som har haft muddar/pulsvärmare på sig... Eftersom jag jobbar vid dator hela dagarna, kan jag förstå vitsen med halvvantar, men det är ju något annat! Men kanske är det så att jag är alldeles för praktiskt lagd... :-)

Jag gjorde förresten klart tofflorna igår, och de ligger i detta nu i tvättmaskinen. Tror inte att det blir bra, mönstret är så "fyrkantigt", alltså hälen tex, är ju ett nittiograders hörn, och så ser då inte mina hälar ut. Sen tror jag att jag har fått olika stickfasthet på höger och vänster, men jag får se om det inte går att maskin-tova dem lika... Blir det inte bra, kommer jag inte att göra om dem i den varianten. Måste ju bli bättre att sticka en sockfot bara??? Jaja, den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar