lördag 16 juli 2011

Njuter av livet...


Det är fest i den här byn idag, igår och i morgon. Marknadsstånd, marknadsmat, hantverkare i arbete, mycket livemusik, öl- och mattält och hela huset fullt av släktingar! På det hela taget har vi det ganska bra. Jag menar, FÖRUTOM att jag idag inleder min femveckors semester!!! :-) Tjenare Kungen, känns det liksom!

En lustig bieffekt av att ha en 4-åring i huset, är att barnens lådor med lego och playmobil har kommit fram. 4-åringen är i himlen! Och jag, mamma till en 20-åring och en snart 16-åring, blir liksom alldeles "svampig" och mjuk inombords, när jag hittar mina tjejer sittandes på golvet och bygga lego i tyst koncentration... Och mitt hjärta tog just ett gigantiskt hopp, vart fasiken har tiden tagit vägen?!?!


Och så detta (ursäkta den sneda horisonten, bilden är tagen i farten): Jag brukar (kanske) lite skämtsamt benämna mig själv som hedning, men detta får mig nästan att bli religiös... Vilka fantastiska färger! Varför vill folk åka från Sverige den här tiden på året? Det övergår mitt förstånd. Det finns perioder och årstider då jag mycket väl förstår det, men inte så här års.

Socka nr 2 är påbörjad, och det blir nog bra det här!

4 kommentarer:

  1. Ja herregud vad rätt du har, livet är härligt och sommaren gör det ännu bättre!

    SvaraRadera
  2. Ønsker deg god sommarferie. :))

    SvaraRadera
  3. Det där med Lego är fascinerande, har sett att även vuxna män blir alldeles fast när dom skall "hjälpa" barnen bygga lite!

    Hoppas du får en riktigt skön semester, 5 veckor wow!!

    SvaraRadera
  4. Låter som om du har en toppensommar på G! Skönt! jag plågar min familj med diverse städprojekt, sådant man aldrig hinner i oktober typ. Håller med dej, det är helt fantastiskt i Sverige nu (man får verkligen akta sig så att man inte blir religiös, huuuva!), skulle inte vara dumt att ha 5 veckor nu OCH 5 veckor i januari, att spendera på någon varm strand. :-)))
    Tror också att Kisse är allmänt spånig, måste sluta tjuvtitta på hennes blog, det dränerar mitt huvud mera än vad som är nyttigt. Vissa människor är bra märkliga, det är min slutsats. Njut av dina sommaren! :-)))

    SvaraRadera