torsdag 28 juli 2011

Första mössan och nästa projekt

Jag har gjort en liten mössa till Värma Liten, men det är inte den sista, jag har ju ytterligare lite tid på mig, närmare bestämt till och med 1 september! Till denna har jag använt överblivet Drops Nepal och den blir nog varm, kanske för varm till och med? Skulle tro att den är för stor för de allra minsta eller allra nyaste bebisarna, men förhoppningsvis hittar den fram till någon som behöver den.


Jag har länge planerat för en cowl, någon typ av stor halskrage eller sjal-aktigt fast runt. Jag har inte kunnat bestämma mig för mönster och utförande. Nu har jag lite som av en slump, startat upp en Stockholm Scarf (ravelry-länk). Den är inte så stor som enligt mönstret, och jag tror att jag har tunnare garn också. Men eventuellt ska jag göra den vidare nertill, efter ungefär halva kanske? Man vet inte, man får se!

Projektet startade för att jag i min överfulla stickkorg hittade en påbörjad stickning som jag insåg att den legat där säkert ett år och att den aldrig kommer att bli använd, så den repades upp. Det är ett mörkblått garn, Drops Alpacka, och antagligen inbillar jag mig, men jag tycker att jag aldrig känt på ett mjukare alpackagarn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar