söndag 10 juli 2011

Jag lär mig något nytt!

Jag har för första gången stickat vriden resår (görlätt ju) och förstärkt hällapp (lite knöggligare)! Jättekul, och strumpor är alldeles precis lagom stort att ha i knät i värmen. Drygt en halv strumpa har jag fått till hittills, men det ska nog inte vara några problem att göra nr 2, det var rolig stickning detta.


Jag har MASSOR med smultron i min trädgård! Både röda och vita, som jag aldrig hade sett förrän jag flyttade in i den här trädgården. Förra sommaren (vår första sommar här) trodde jag först att det var skugga eller något över de vita, eftersom de aldrig mognade...  De smakar nästan samma som vanliga, fast lite annorlunda.


Sen är jag så löjligt nöjd med min nya fina skål från Indiska, så den får också vara med idag! Jag blir alldeles glad av att titta på den!


Nu har jag bara 5 (fem, five, fünf) dagar kvar att jobba innan jag ska ha 5 veckor semester! Så här på söndag kväll, så känns det som om arbetsveckan kommer att gå jättelångsamt...

5 kommentarer:

  1. Visst är det skojsigt med vriden resår och snygg....vita smultorn har jag aldrig hört talas om än mindre smakt - intressant.
    Snygg skål och så skönt att det är bara fem dagar kvar---säger nog schwiss så är du där.
    Jag har börjat mina fem veckors semester nu.

    SvaraRadera
  2. Oooh nu är det nedräkning! För min del oxå , jag har min sista vecka nu....underbart är kort.Finfina sockar och den som får dom kommer att älska dom. Tack för din kommentar, jag förstår ju att jag inte är ensam om känslan men det är skönt att höra att fler tänker lika.

    SvaraRadera
  3. Så länge man lär, så har livet mening ! ;-)) Fina strumpor ser du ut att ha på G, och din gröna sjal vart jättesnygg, såg ut som godis! :-))) Jag har aldrig hört om vita smultron, vad coolt! Har sett vita/gula hallon, och de är jättegoda! Man blir glad av din skål, och ännu gladare av innehållet. på måndag börjar dieten igen. Suck...
    Skrattade åt din association till Avatar, jag antar att det är deras långa ben och stora öron, jag håller med, det är lite Avatar över alpackorna.
    Österlen var helt super, kommer blogga om lite cafén och så så småningom, ställen där man bara kan slappna av och njuta av allt gott och vackert. Sk energipåfyllnad.
    Njut av att det bara är ett par dagar kvar tills din semester! Det är inte dumt när något man väntat på nääääästan är här!
    Må så gott!
    :-)))))

    SvaraRadera
  4. Snart så är det dags! :) Vita smultron har jag aldrig sett, bara vita jordgubbar.
    Hoppas du får en skön semester.

    SvaraRadera
  5. Vita smultron!Det var något nytt för mig!Roligt med nya stickmönster!Det inspirerar, man vill verkligen pröva!/Annika

    SvaraRadera