fredag 29 juli 2011

FO: Muddarna!

Alltså, inget speciellt alls, men jag fick så bra bilder på min yngsta att jag såklart måste blogga dem (så bra bilder, som i "wow, hon stannar kvar i bilden!!!")




Mönster: Sockor med falska flätor, från Sticka (Heléne Wallin). Fast jag gjorde ju bara själva strumpskaftet till muddarna, och jag gjorde enklast möjliga för tummen, bara en öppning.
Garn: Drops Alaska.
Stickor: Rundstickor nr 4, tror jag.
Storlek: Tja, lagom för mig och dottern. Jag lade upp 32 maskor och det blev lagom.
Svårighetsgrad (tycker jag): 1 av 5.
Nöjdhetsgrad: 4 av 5, tycker det blev himla bra trots att det är det enklaste av enkelt! Syftet med dessa är ju eg att testa garnet för ett annat projekt, men jag kommer absolut att ta hand om dem om de inte faller dottern på läppen. De kommer att vara perfekta för mig på jobbet i vinter, jag fryser alltid!

6 kommentarer:

  1. Snygga! Kul när det som ser så himla proffsigt och komplicerat ut är det enklaste av enkelt! :-)))

    SvaraRadera
  2. Jättefina ! jag är nära nu!...att prova mönstert alltså:)

    SvaraRadera
  3. Fina och mönster på muddar med falska flätor finns gratis på min blogg....om någon har lust att pröva.

    SvaraRadera
  4. Gillar bilderna, snyggt tagna.
    Fina handledsvärmare i snygg färg.

    SvaraRadera
  5. FinA muddar - det behöver inte vara så avancerat alltid!

    En guldstjärna i kanten för bilderna också! :)

    SvaraRadera
  6. Jag som är så jäkla "ostickig" blir sugen på att testa när jag läser din blogg. Vad gör du med mig!? :-)

    SvaraRadera