tisdag 27 februari 2018

På rymmen

Vi är på rymmen. Från kylan och vinter och skrapa rutor och åka tunnelbana. 


Och det är ljuvligt att kunna äta frukost ute på balkongen på morgonen, efter att en sovit så länge en vill och vaknat av sig själv. 


Att sitta i solen efter frukost i bara linnet, och känna hur kroppen suger i sig D-vitamin. Efter en stund känna doften från huden, av sol... 


Att ens medrymling är en sådan himla bra person, så att hela vistelsen blir perfekt trots inga särskilda uppgjorda planer och inga krav, är en ynnest. 


Vi har bilat runt och tittat på sådant som fallit oss in. Suttit på stranden och ätit medhavd lunch medans vi kisat mot solglittret. 


Känt hoppet spira, i takt med att det blir allt grönare och skönare runt omkring oss. Njutit av blommande mandelträd.


Det har också blivit tid över till att fundera över livet i allmänhet, och vad som verkligen är viktigt. Vad jag vill. Och vad vi vill. Jag har funderat mycket på vilken sorts person jag är - och samtidigt, att det kanske är dumt att försöka rama in sig själv så där, för att det kanske lägger hinder i vägen för mig? Jag funderar på om jag snart är på väg att ta ännu ett kliv ut ur min bekvämlighetszon, att jag kanske är på väg att våga göra något jag aldrig ens tänkt på förr. Det är något som pockar på, nu gäller det bara att försöka fånga det i flykten för just nu vet jag inte riktigt VAD det är som är på väg att uppenbaras för mig. 

Men jag hoppas att vad det än blir, så kommer det att vara kreativt, utmanande, roligt. Att det ska innefatta garn och olika sorters skapande, och jag kommer att fortsätta prioritera att lägga mycket tid på att umgås med nära och kära. Att jag ofta ska ha sovmorgon och kunna äta lyxfrukost med min livskamrat, och att vi ska fortsätta att stötta och inspirera varandra och växa tillsammans. Jag menar, varför stanna upp nu liksom! 

Njut av livet, som Peter skulle sagt! 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar