torsdag 14 maj 2015

Provlapp!

Jag stickar provlapp, modell större, för ett projekt som jag gör för min dotters räkning! (Och för att jag tycker så himla mycket om personen som ska få det färdiga alstret om det blir bra...)

Ljusblått, för att det var vad jag hade i stashen i rätt garn, och det är ju ändå bara en provlapp liksom. Jag är ju egentligen ingen ljusblå person, så det är ganska konstigt att jag hade ljusblått garn faktiskt, men nu när jag stickar upp det så inser jag att jag faktiskt tycker att det är en jättefin färg... Det är tur att man kan ändra sig!

Jag har beställt 2 kg Eskimo till detta projekt, och det var ju i rättan tid tydligen, eftersom det är rea på ullgarner på Garnstudio. Nu ska det bara bestämmas HUR projektet ska se ut!


För övrigt virkar jag på min Svarta Anna-sjal, den kommer inte att bli som i mönstret, utan jag kör på som det blir, så får vi se! Jag använder mönstret mer som en idé, än som ett mönster kan man säga...

Jag njuter av att det är första dagen på en långhelg, har inplanerade saker varje dag, men det är roliga saker så då gör det inget att man har tider att passa! (Annars är just det det viktigaste med helg tycker jag, att man för det mesta styr sin tid själv.)

På tal om annat! Jag tänker starta en bokcirkel efter sommaren, och vill gärna ha tips på vad jag bör tänka på, bra böcker att börja med, kanske bra länkar osv!

2 kommentarer: