söndag 17 juni 2012

Pågående.

Inspirerad av den gröna virkade tröjan, påbörjade jag en kofta till Lilla Bus. (Sist hon var här och grävde runt i min stickkorg, beställde hon "en rosa tröja som inte klias".) Jag har spånat fram något som hittills är en väst, och nu vet jag inte riktigt hur jag ska komma vidare med armarna. Helst vill jag göra dem uppifrån och ner och runt-runt, men då blir det väl bylsigt under armen. Är inte tillräckligt bra på virkning, så jag vet inte riktigt hur jag ska få till det...

Så medans jag funderar på det, ska jag göra klart min pippikofta! Den har vilat klart nu känner jag! Har ca en och en halv arm kvar att göra, och så måste jag fixa passande knappar. Blir nog bra, hoppas jag.

Och så har jag ju faktiskt semester i en vecka nu, känns helt ok!

1 kommentar:

  1. Jag skulle också velat virka på ärmarna så som du skriver. Kan du kanske börja en bit från ärmhålan och virka lite fram och tillbaka och med små/smygmaskor i varje ände, tills du får en liten "ärmkulle" och sen gå ihop under armen och fortsätta neråt, om du förstår vad jag menar..:-)

    Hoppas du får en fin Midsommarhelg
    och en riktigt skön sommar och semester!!

    SvaraRadera