fredag 16 december 2011

Kanin? Nääääää...

Jag såg så snygga mössor med en supermjuk "pälstofs" och tänkte att en sån skulle jag vilja ha! Och nu har jag googlat på var man kan köpa päls, och fann vad jag sökte här.

Men inte 17 klarar jag av att köpa ett kaninskinn!!!, när familjen sedan 12 år tillbaka bestått av ett antal kaniner, varierande mellan 2 och 13 stycken...

Det gick bara inte, även fast jag hade bestämt mig innan. Så nu får jag väl försöka hitta fin fuskpäls istället. Jaja. Någon som har tips på det förresten?

För övrigt är jag väldigt irriterad över att jag inte kan sticka nu. Min lampa här vid stickplatsen har pajjat och jag har ingen ny glödlampa (eller vad det nu är, jag har ännu inte lärt mig skillnaden på alla nya lamptyper). Och min pågående stickning nu, den röda Limakoftan, är inte särskilt komplicerad men jag måste ändå se vart jag ska göra ökningar och när det är dags att vrida flätan osv. Fasiken också att jag inte har startat upp min planerade tub-stickning! Då hade det inte gjort något, då hade det räckt med stearinljus... Det var väl dagens I-landsproblem det.

Apropå Limakoftan så är den väldigt experimentell för tillfället. Det känns lite som att kasta upp 7 st tennisbollar i luften, och jag har ingen aning om vart de kommer att landa. Ganska osäkert med andra ord, jag skulle tro att risken/chansen att jag repar upp hela koftan är ca 50/50. Men det känns rätt ok ändå. Tror att "problemet" är att jag inte har varit tillräckligt konsekvent mot min målbild, så jag har slirat iväg lite längs vägen (men det är ju så roligt! Det är en Koftans Kofta jag gör för övrigt, ifall jag inte kommit ihåg att nämna det).

Har ni förresten sett Ylvas fantastiska krage? Om inte, kolla in här då!

Ha en bra helg!
/Blenda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar