söndag 29 januari 2012

Hjäp, idéer?

Vad ska jag göra med en härva cerise alpacka bouclé? Limakoftan jobbar jag vidare med, sakta men säkert, men hjärnan har redan börjat fundera över nästa projekt (eller kanske ett parallellt?)... Jag var på väg till garnaffären häromdagen, när jag insåg att jag funderade på vart jag skulle göra av garnet jag planerade att köpa - jag är lite orolig för att mannen i mitt liv ska börja ställa frågor om vad jag ska ha allt garn till, det börjar nämligen svämma över hemma... För sanningen att säga, att planera och drömma och köpa garnet är ju i alla fall minst halva nöjet, men livet runt ikring tar också sin tid så jag hinner sällan sticka upp alla de där planerna jag har. Vilket innebär att jag har massor med garn i lådorna, med halvt eller helt bortglömda planer.

Så, det är väl dags att börja ta tag i lagret! Och varför jag har köpt en härva cerise alpacka bouclé kan man ju undra (det gör jag), och vad 17 ska jag göra med den???

Och så måste jag bara visa vad duktig jag var när jag stickade provficka! Alltså, det duktiga var att jag faktiskt gjorde en provficka, för att testa om det funkade som jag tänkte.... Nu blev det ju tyvärr inte en sån ficka på Limakoftan, men fickan fungerade! Och jag kan ju använda den på ett annat projekt längre fram!

2 kommentarer:

  1. Tack för krya-på-oss kommentaren - den var välbehövlig!

    Jag röstar för en cool halskrake av det där krulliga cerisa! Antingen en tub bara med några snygga knappar som dekor, eller kke en möbius?

    SvaraRadera
  2. Men suck! Ett inlägg jag skrev bara försvann! Morrrrrrr! Jag kan konstatera att vi delar problem dock, massor av garnnystan som gömmer sig överallt, och som väller ut ut skåp och lådor när man öppnar... Jag har en del enstaka härvor också, speciellt av dyrt och mjukt garn, garn som inte gick att motstå, men som jag inte hade råd att köpa mycket av. Och vad gör man med en härva? Handledsvärmare? Fingerlösa vantar? Gillar färgen! Ser ut som godis!
    Nu blir det te och sommarplaner. Skissar på vår Japan-tur som fck ställas in förra året pga kärnkraftshaveriet. Må så gott ikväll! :-)))

    SvaraRadera