måndag 28 juni 2010

Exempel på ställtid/rutingrejor:


Överst - den jeansblå linsjalen som garnet har tagit slut till (Note to self: buy more yarn tomorrow!) Den är till äldsta dottern, som jag tror väntar lite på den.

Underst - en variant på testlappar, det är egentligen det rosa garnet som är ett bambugarn som jag har testat. Det är Blend Bamboo från Hjertegarn, och det var ganska värdelöst att virka med, det skivade upp sig alldeles för mycket för att vara smidigt. Det var dock bättre att sticka med, även om det skivade sig då också. (Heter det "skivar sig", är det ens någon som begriper vad jag menar med det...?) Det gröna garnet är inte bambu, det är en överbliven snutt Drops baby merino, jag blev så inne i att sticka rutor att jag fortsatte med det.

Sen har jag faktiskt börjat på nästa projekt, som inte helt oväntat, är ännu en uppifrån ner-kofta! Denna i lila Nepal (varför överge ett vinnande koncept, liksom? Men jag ska göra en i något annat garn också! Så småningom.) Som det ser ut nu, kommer jag att försöka göra en liten rundad typ kinakrage på denna, och den ska inte ha några knappar utan troligtvis knytning eller något fint spänne i silverfärg kanske, strax under bysten. Tror jag. Och så ska den vara aningens vidare än min vita kofta.

So, girls, I´m back! :-D

(och det är bara f-y-r-a dagar kvar till fem veckors semester!!!!)
/Blenda
Tillägg: Jag älskar mina små gräsmatteblommor, som jag tror är Bellis - men är inte Bellisar ceriserosa? Måste slå upp det...

2 kommentarer:

  1. Har också stickat i det bambugarnet, och virkat. Kan bara hålla med, ingen hit.

    SvaraRadera
  2. Åh har jag hamnat i din blogglista...tack. Vad fina grejer du gör. Och Bellis (Tusensköna) kan också vara vit.

    SvaraRadera